Stackars Luran

 
 
Förra veckan åkte Luran 
på UVI och har precis avslutat
penicillinkuren. Då får hon
istället feber och ont i halsen.
 
Har hon feber även i morgon
blir det VC då jag misstänker
halsfluss... och som grädden
på moset har även jag ont
och knaprar Zyx :-(
 
 Så det var skönt att
få ett mail om att en artikel
jag är andre författare på
äntligen blivit accepterad.
 
(Ibland tar sådant ÅR bokstavligen
i denna världen tyvärr.)
 
Behövs lite glada nyheter
då man inte känner sig på topp!
 
Har inte alls varit lika produktiv
i år som i fjol sommar, jag skyller
på vädret. Men jag ska kavla upp
ärmarna och påbörja två nya
artiklar nu bara jag håller 
mig frisk...
 
Ska återuppta samarbetet 
med min tidigare doktorand 
i några månader vilket jag
verkligen ser fram emot!
 
Smarta, produktiva och
trevliga människor är en
fröjd att få omge sig med
och det motiverar inte
minst en själv att
leverera :-)
 
 



åsa i åsele säger

Stackars stackars Svea *krya på kram*

Kul att Du i alla fall kan glädjas över positiva arbetsrelaterade saker, att få en artikel accepterad verkar nästan lika svårt som att hitta en kruka guld vid regnbågens slut...
Grattis!!

Jag har så jäkla ont i min vänstra fot att jag har mest lust att gråta, igår var jag stillasittande å idag försökte jag mig på en promenad med Bullen som jag fick avbryta, jag gick sammanlagt 500 meter... höll inte på att kunna ta mig in då foten gjorde så ont.

kram

2018-07-30 @ 21:11:15
Znogge säger

Men stackars Luran och vilken otur :-( Hoppas att det är snabbt övergående och att ni andra er från smittan. Desto roligare med artikeln så grattis!

Kram

2018-07-30 @ 21:48:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Anne säger

Stackars Luran! Min Lillbus har även hon haft feber, ont i halsen och lock för öronen. Men det verkar vara något som går lite var stans. Så fint ni har fått i stugan 😍 förresten, jag har kikat in några gånger med inte kommenterat...

2018-07-30 @ 23:32:05
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
Anne säger

Stackars Luran! Min Lillbus har även hon haft feber, ont i halsen och lock för öronen. Men det verkar vara något som går lite var stans. Så fint ni har fått i stugan 😍 förresten, jag har kikat in några gånger med inte kommenterat...

2018-07-30 @ 23:32:06
URL: http://mammanpysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: