Besvikelsen...

 
 
 
...när det bara fanns små
ynkliga holländska jordgubbar
på affären var stor.
 
Jordgubbar hör liksom
midsommar till.
 
Men då kom Luran 
på att vi skulle baka muffins 
istället. Vi testar att smaksätta
dem med Twix och banan.
 
Tillsammans med lite
grädde eller glass får det
ersätta jordgubbarna!
 
 



åsa i åsele säger

Allvarligt? Inga jordgubbar... såg på ICA igår, stora och röda, nationalitet vet jag dock icke, men jag hade lätt kunna köpa ifall jag nu känt jag skulle ha jordgubbar ;-)

Här skjuter vi upp midsommarfirandet till nästa år eller så ;-

kram

2018-06-21 @ 13:58:32
christin säger

Hej! sån tur att du har en förståndig tjej... det blir nog en fin helg ändå. Jag har ätit den första egenodlade jordgubbben idag och den var god. Det är ifrån nya plantor som Bengt köpt, han har ju en förkärlek för jordgubbar och vi ska göra ett nytt land. Men det dröjer nog inte så länge innan vi har egna i gamla landet också. Tur att vi vattnade och att det kom regn sedan, tänk så mycket bär som har torkat bort i år..... Men man kan tydligen inte få allt men jag hoppas att ni får en fin helg!!!

Svar: Nästa år ska jag köpa smultron och jordgubbsplantor och sätta i en pallkrage vid stugan tänkte jag... men jag tänker rätt mycket så vi får se vad som orkas/hinns med... Har säkert massa kvar på stugan utvändigt, för nu känns det som om vi inte orkar mer än insidan klart i år. Jakt och jobb gör att tiden blir knapp. KRAM
Therese Bjärstig

2018-06-21 @ 20:01:06
znogge säger

Så snopet för svenska jordgubbar hör midsommar till. Men säsongen i år lär vara kort men intensiv. Tur att ni har en god plan B!

Kram

2018-06-21 @ 21:43:24
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: