Gott exempel

 
 
En punkt där det är lätt
att föregå med gott exempel
för ungarna är att använda
cykelhjälm.
 
Jag tackar gudarna att
jag bar hjälm när jag gjorde 
en rejäl vurpa för snart två
år sedan. Ny hjälm har
inhandlats sedan dess 
och den sitter alltid på.
 
Idag ska vi köra till Vilhelmina
för att äta med mamma och
pappa, och då ska även 
pappa få pröva ut sin
födelsedagspresent.
 
En cykelhjälm. 
 
Han har nämligen en
elcykel och är ute titt som tätt
så det blir en bra investering.
 
Vi är ju rädda om honom!
 
 



Linda säger

Bra där. Jag hade hjälm när fjortisen var liten. Inte nu. Men jag fincyklar "bara" :-)

2018-05-25 @ 13:05:56
URL: http://www.candygirl.nu/
åsa i åsele säger

Cyklar aldrig. Behöver icke hjälm. Men det är en bra investering.

Ha en fin Vilhelmina-dag med Dina föräldrar.

kram

2018-05-25 @ 13:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: