Sjuklingar och friskvård

 
 
Idag har båda barnen
varit hemma.
 
Luran har halsont och 
klagar på smärta i magen,
medan Bogge haltar och
har ont i ett ben.
 
Med tanke på att det var
friluftsdag med brännbollsturnering
så kändes det klokt att de fick
avstå en dag på skolan.
 
 
 
 
Själv tog jag lite friskvård
på lunchen och promenerade
en sväng med en podd i
öronen.
 
Behövde höra något annat
än ungarna som verkar vara
för friska för att vara sjuka,
för kivas orkar de iaf!
 
Jag fick ny energi att ta
tag i fortsatt artikelskrivande
där jag förväntas både korta
och utveckla texten.
 
Ett konststycke i sig...
 
 



christin säger

Visst är det ljuvliga stunder att kunna ge sej ut på sådana fina turer i skogen utan att bli uppäten av vare sej myggor eller björnar....
Jag och min kompis har skottat jord fram och tillbaka i timmar!! Vi håller på att lägga markduk och pallkragar i trädgårdslandet, nu ett helvetesgöra men det blir så mycket bättre sedan. Tur att det blåser och fläktar och att man inte bara har sin fria tid att göra det på.
Och som slutkläm för att vi har varit duktiga i dag med så åt vi surströmming och det är ju bara så gott.


Kramar!!

Svar: Ååååå surströmming, det måste vi äta snart igen känner jag när jag läser detta... såååå gott! Och du som är odlare, vad gör jag för fel då tomaterna bara blir långa och rangliga, för lite näring, för mycket vatten?
Therese Bjärstig

2018-05-31 @ 19:20:55
Znogge säger

Klokt att låta dem stanna hemma!Skönt med lite friskvård för egen del!

Kram

2018-06-01 @ 18:13:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Lena i Wales säger

Hur mycket man älskar sin barn, är det ibland skönt att komma ifrån och det behövs ibland.
Hoppas de frisknat till nu.
Ha en skön lördag!

2018-06-02 @ 09:11:53
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Sussi säger

Trist att barnen inte känner sig krya men det lät skönt med friskvården för din del. Brun och fin har du blivit med :)

2018-06-02 @ 12:48:50
URL: http://nouw.com/enkelthemma
Linda säger

HOppas det kryat på sig nu.

2018-06-05 @ 07:03:26
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: