Kriminell

 
 
Japp, undertecknad
är kriminell, inget att
hymla med.
 
Idag kom ett brev i
brevlådan från polisen med 
en synnerligen osmickrande
bild på en fartsynderska...
 
Bara att erkänna och
invänta boten :-(
 
Surt, men självförvållat.
 
Det är till att bita i det sura 
äpplet och inse att betalningen
av boten får bli min julklapp
till mig själv i år.
 
Hädanefter ska jag 
jag enbart hålla mig 
till skogsbilvägar...
 
 



Lena i Wales säger

Sådant är det i livet.
Jag förundras över att jag inte fått fler fortkörningsböter i mitt liv. Har kört i ca 45 år och aldrig åkt fast i Sverige och det beror inte på att jag inte kört för fort. Däremot har jag åkt fast en gång i Tyskland, av alla ställen. Gör det ständigt i Spanien, där alla andra också gör det. Man måste hänga med i tempot här, annars är man ännu farligare i trafiken.
Hoppas du får en fin helg!

2018-11-10 @ 09:46:56
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Usch då. Blev det dyrt?

2018-11-17 @ 10:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: