Morgonstund

 
 
Hade tänkt jaga 
idag, men har sovit illa
även i natt och känner
av halsen så jag blev
hemma med en 
stor kopp te.
 
Har hunnit slå in 
ytterligare några julklappar,
och så ska jag även 
passa på att renbädda
sängarna och klura på
en ansökan, de bästa
ideerna brukar komma
när jag inte jobbar...
 
Posta lite brev och 
handla står också på
dagens att göra lista så
att vi kan fixa fondue till
middag och kladdkaka
till efterrätt.
 
Och avslutningsvis,
istället för ett boktips
så kommer här en
”läs inte” uppmaning.
 
Marklunds senaste är
bara ett stort NEJ 
från min sida.
 
Bara att lägga ifrån sig
en bok med 20 sidor 
kvar och sova säger 
en hel del...
 
 



christin säger

Morning! Jag har ju taskig syn och svårt att läsa därför med mina vanliga glasögon. Men med hjälp av "dataglasögon" så funkar det till 99,99% att plöja igenom en bok och det gjorde jag i natt... Jag gillar Emma Hamberg och har läst några av hennes böcker nu och ska ge mej i kast med en bok av Hans Rosling en mycket magisk man.


Kram!!

Svar: Hamberg har jag med läst, men ej Rosling så där har jag något att hugga tag i! Tack för tips! KRAMAR
Therese Bjärstig

2018-11-10 @ 09:56:33
Znogge säger

Det är länge sedan jag tröttnade på Marklunds böcker så numera läser jag dem inte.

Även här är halsen ur form och det påverkade nattsömnen.

Kram

2018-11-10 @ 12:32:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Trist när "kändis" författare levererar men inte är läsvärd.

Keplers nya bok är "så där" eller så beror det på att jag icke är direkt på nått toppen humör ;-) har problem att koncentrera mig så läsningen tar tid.

Mår helt jäkla skit.

kram

2018-11-10 @ 21:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: