Tidig morgon

 
 
 
Klockan har just passerat
sex och jag är inne på tredje
koppen kaffe då jag varit 
uppe och jobbat i drygt 
två timmar redan.
 
Tystheten och stillheten
gör underverk för tankarna,
och jag har nog varit lika 
produktiv på dessa två
timmar som jag var i
går eftermiddag...
 
Är så skönt när man ser
hur bitar faller på sin 
plats och man kan börja
knyta ihop säcken!
 
Men jag undrar just 
om det är åldern som 
slagit till då jag är så
pigg om mornarna?!
 
Eller så beror det på
att jag lägger mig vid
åtta-nio om kvällarna 🙈
 
Så sjuuukt trött redan
när klockan passerat sju
så istället för att kämpa
emot och klippa med 
ögonen likt en uggla
har jag valt kudden.
 
 



Anonym säger

Ja visst är det ljuvligt att vara först uppe på morgonen...…
I morgon har Röda korset öppet mellan 12.00--15.00 så då kan du fynda något fint.

Ha en ljus fin fredag och helg!!

Svar: Tack för tipset 🙏 sååå fina fynd vi gjorde för ett bra ändamål - dubbel glädje i fynden!
Therese Bjärstig

2018-11-23 @ 16:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: