Att ha på fötterna

 
 
Att ha på fötterna är ett är ett idiom,
en del av ett talesätt som betyder
på ett ungefär att man är väl
förberedd och har argument
för sin sak.
 
Jag brukar sträva efter det,
och har det som ledstjärna i
diverse olika sammanhang.
 
Och efter att ha grubblat lite,
självransakat, och vänt och
vridigt så känns det som
jag fortsatt har det.
 
Veckan har inneburit
ömsom vin och ömsom
vatten både privat och
ytkesmässigt.
 
Det började med
avslag på en norsk ansökan
som jag var medsökande i,
men enligt ett preliminärt besked
så beviljas en annan ansökan
som jag är medsökande i.
 
Kul med lite utdelning då
rätt mycket tid lagts på
ansökningar den senaste
tiden :-)
 
Och även i en annan mer privat
fråga har vi förhandlat fram villkor
som gör att allt ser ut att lösa
sig till det bästa!
 
En känsla av tillförsikt
och glädje innfinner sig efter
en tid av mycket ovisshet.
 
Och maken, som inte är en
grubblare som mig, tycks ha
rätt i att "det ordnar sig alltid"!
 
Nu kaffe, sedan kika en sista
vända på en artikel som vi reviderat
och som ska in i dag, och sedan
kavla upp ärmarna med en annan
artikel som är en god bit på
väg att ta form.
 
 
 



christin säger

Hej i solskenet!!
Nu har jag stöpt en bulldeg och ska göra goda bullar till Bengt ( han gillar när de är stora) och sen se om jag hinner börja klippa gräset för sista gången denna säsong. Vill vänta så att jag får med mesta av löven också.

Ha en fin helg!!

Svar: Så du skämmer bort Bengt, men det är helt rätt! Och vem tycker inte om STORA bullar?! KRAMAR
Therese Bjärstig

2018-10-05 @ 10:48:08
Znogge säger

Så skönt att saker och ting har börjat falla på plats. Oftast brukar det mesta ordna sig men jag har inte riktigt det tålamodet...

Kram och ha en bra fredag!

2018-10-05 @ 12:44:49
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: