Foton

 
 
Så fick vi möjlighet 
att se barnens skolfoton.
 
Ungarna är lika fina 
som vanligt, men foto-
paketen är hutlöst dyra och
det går inte att kombinera
ihop ungarnas foton i ett
paket. Dåligt tycker jag.
 
Så för första gången 
överväger jag att inte köpa
några foton utan endast 
skolkatalogen.
 
Istället tror jag att jag ska
ta och beställa en liten canvas
med bilden ovan som är en
favorit tagen vid stugan.
 
Lägger hellre pengar
på ett mer personligt minne.
 
I övrigt rivstartade veckan
med revidering av en artikel, sista
handen på en forskningsansökan
som går iväg så snart budgeten är
klar, lönesamtal samt grubblerier 
över fortsatt pedagogisk meritering.
 
Men nu får det bli sen lunch 
och en värmande och stärkande
klimpsoppa med ostsmörgås!
 
 
 



Linda säger

Ja betalt kan dom. Och idag kan ju nästan vem som helst ta fina egna foton. Fast katlogerna är ju kul att ha.
Vi låter inte fotograf komma och fota barnen på jobbet längre. Med hänvisning till GDPR. Sååå skönt faktiskt. För det har onekligen varit ett extra jobb.

2018-10-01 @ 13:53:41
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Visst är skolfotona oskäligt dyra och jag tycker verkligen inte det är en självklarhet att en fotofirma ska komma. Däremot är det trevligt och nödvändigt för vikarier att ha ett klassfoto så det tycker jag är bra. Fotofirmorna har det verkligen behändigt! De slipper lokalkostnader i form av ateljé, skolans personal administrerade allt förr men tack och lov så sker en hel del digitalt nu. Min uppfattning är att de tar ut uppenbara överpriser.

Fotot är väldigt vackert så gör någonting av det!

Kram

2018-10-01 @ 17:36:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Jessica Högberg säger

Underbar bild, blir jättefin som canvas!
Hektiskt som alltid hos dej, önskar dej en fin vecka!

2018-10-02 @ 07:58:12
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Johanna - Livet vid havet säger

Ååååh, vilken fin bild! Klart ni ska göra canvas av den! Jag köper heller inga skolfoton. Blir mycket bättre när jag gör det själv! 😝

Svar: Ha ha ha klart det blir bättre då DU fotograferar, du är ju mästerfotograf <3
Therese Bjärstig

2018-10-02 @ 11:41:18
ansepanse säger

Otroligt vacker bild. Stämningsfull
kramar <3

2018-10-02 @ 13:17:03
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Popprinsessan säger

Har bara beställt katalogen i år, liksom förra året. Det var liksom roligare när barnen var mindre, då gav jag bort deras porträtt till min farmor, farfar osv i julklapp. Och när jag gick i skolan bytte vi ju småkort så då ville man ju verkligen ha sina foton.

Hos oss togs det inte porträttbilder på alla barnen automatiskt, utan då fick man komma dit som förälder och gå med sitt barn för fotografering. Det var bara gruppbilden som togs automatiskt.

Önskar dig en fin kväll! Kram

2018-10-02 @ 20:55:36
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: