Hem ljuva hem

 
 
Hem ljuva hem!
 
04.25 i morse parkerade
jag bilen här hemma och 
klev in genom dörren.
 
Vilken cirkus det blev igår,
höjden av dålig information,
eller snarare ingen info alls.
 
Hälften av oss som skulle 
åka bokades om med ett
Norwegian plan till Umeå
och den andra hälften med ett
SAS plan som landade en 
timme senare i Umeå.
 
Jag som kom med på det
första fick således vänta in
passagerare på det andra
planet och sedan bussades
vi till Lycksele och sedan
Vilhelmina.
 
Väl framme i Vilhelmina
fick jag gräva fram bilen
och i sakta mak (tack och
lov för fyrhjulsdrift!) köra
hemmåt mot Dorotea.
 
Så jag är lagom mör idag,
inte allt för många timmar
sömn på sovkontot.
 
Men på det stora hela
var Oslo toppen, intressanta
ansökningar, nya och gamla
bekantskaper, god mat och
så hittade jag två läckra (!)
kalendrar till ungarna :-)
 
Jag skulle vilja ha en 
med lakritspipor själv...
 
Men 169 NOK/st gjorde
att det fick räcka med 
två till ungarna.
 
Sunt förnuft eller snålhet
låter jag vara osagt ;-p
 
 



Linda säger

Juleskummkalendern köpte vi förra året. En vecka in på december eller nåt. Då reade dom ut dom för typ 10:- Perfekt ju.

Svar: 😂🙈
Therese Bjärstig

2018-10-31 @ 14:48:07
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: