Ingen dyngbagge längre

 
 
 
Jag lyssnade på Olof Röhlanders
sommarprat för en tid sedan och
tyckte beskrivningen och liknelsen
med en dyngbagge var lite väl
träffande ;-P
 
Vanligvtis är jag ingen som
skjuter upp saker, utan brukar
allt som oftast riva av saker
rätt omgående.
 
Men vissa saker får mig att
bli som en dyngbagge
 som bara skjuter skiten
framför sig.
 
Gräsklippning är en
sådan typisk sak, redovisning
är en annan sak, liksom att ta
tag i min pedagogiska meritering.
 
Efter gårdagens lönesamtal
fick jag dock äntligen fart på
min "dyngboll" och av bara
farten anmälde jag mig till
två pedagogiska kurser till
våren (som jag hoppas att
jag kommer in på).
 
Dessutom började började
jag sammanställa en 
pedagogisk portfölj.
 
Det finns nu i alla fall en
början att utgå ifrån, för det
är inte tvärt gjort att skriva fram
sin pedagogiska grundsyn och
hur den omsätts i praktiken i
ens undervisning...
 
Nu är det dock ingen panik
med att få den klar då det inte
är aktuellt att ansöka om varken
meritering eller lektorat just nu,
men det är bra att ha den på lut
när det väl blir dags.
 
 
 
 
 



znogge säger

I bland behöver man en spark i baken för att komma till skott med vissa saker. Men visst känns det gott när man väl tar sig i kragen eller hur man vill se det. Hoppas du kommer in på kurserna.

Kram

2018-10-02 @ 19:59:10
URL: http://znogge.wordpress.com
Marie Svensson säger

För ett tag sedan sa jag att jag aaaaldrig mer skulle läsa något. Lennart sa : hmmm, det får vi allt se... Men när VT-kurserna släpptes kunde jag inte låta bli att titta lite. Sedan råkade jag söka ett par kvällskurser :-) Det är ju ganska kul ändå! Men barnmorskeutbildningen är tuff! Så när den är klar i januari kommer jag vara sjukt nöjd :-) Just nu jagar jag mina sista förlossningar, 9 kvar innan jag är i mål med förlossningskonst II. //Marie

Svar: Ha ha ja jag kan relatera lite till det där med att alllldrig ta sig an tex en ny forskningsansökan osv, men vips dyker något intressant upp och så är man påt igen ;-D Och gud så spännande utbildning och yrke du nu har framför dig, sjukt imponerad av dit ska du veta!!! KRAMA och hälsa södern <3
Therese Bjärstig

2018-10-04 @ 10:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: