Morgonstund

 
 
Det är mysigt att tassa 
upp i god tid, hinna dricka
kaffe i lugn och ro och tända
ljus innan jag väcker barnen.
 
Minusgrader och frost har
det varit de senaste dagarna
när jag släppt ut hundarna.
 
I morse gjorde gamle Bus 
sig ingen brådska då han fått
en mysig fleece filt av Luran
i går som han har fullt sjå
att bädda med.
 
Sanden i timglaset börjar
rinna ut allt fortare för Bus och
tiden hos oss är nu lånad,
detta blir nog sista hösten
är jag rädd.
 
Nu dags att väcka ungarna!



åsa/nalta norrland säger

Det sämsta med att ha hund, ja djur i allmänhet är att ta detta svåra beslut.
Det är lättare när det rör sig om sjukdom, då man ser att hunden/djuret lider.
Vi tampas ju med samma lika då det gäller Bullen.
kram

2018-10-03 @ 08:18:05
christin säger

Morning! Jag älskar också tidiga mornar men jag får inte den frid som du beskriver, fast jag längtar efter den, p g a våra hundar som är pinknödig, vill ha sin morronmacka och är urglada över att äntligen är någon uppe och rör sej...…
Våran Moppa är också på väg till hundhimlen, har cancer och det börjat märkas på andningen nu men är fortfarande full av energi. Och att även hon är i löpen går över mitt förstånd.. Vi vill ju ha henne kvar så länge som hon skuttar omkring, pratar med oss så mycket som hon gör och har energin.
Lätt är det inte.

Njut av dagen!!

Svar: Och jag vet att hon har det bra, de såg båda nöjda och glada och ystra ut då jag passerade er som sagt från svampskogen. De fyrfota vännerna är ett lån som man får vara tacksam över helt enkelt <3
Therese Bjärstig

2018-10-03 @ 08:43:39
Znogge säger

Sorgligt med Bus men så är tyvärr livets gång. Man får trösta sig med att de har blivit väl omhändertagna och haft ett gott liv samt göra det så bra för dem som möjligt.

Kram

2018-10-03 @ 16:17:57
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: