Älska eller hata?

 
 
Jag älskar verkligen hösten,
det är så otroligt vackert 
ute och jag kan inte få
nog av färgerna och
dofterna.
 
Det är även den tid då 
jag likt en ekorre samlar
på mig bär, svamp och kött
inför det kommande året.
 
 
 
 
 
Igår tog vi reda på massor
av kött och idag ska jag 
tillaga något som nog 
delar befolkningen i
två läger. 
 
Lever - endera älskar man
eller hatar smaken, likt
koriander, oliver och
surströmming.
 
 
 
 
 
 
Lever, ris och mängder av
lingonsylt och till det ett glas
god australienskt merlot 👌🏻
 
Luran däremot gillade
INTE dagens middag...
 
Nu söndagsmys till filmen
Monky på barnens begäran!
 
 



Znogge säger

Som liten älskade jag leverstuvning med lingon men numera klarar jag inte av att äta det. Men smaken förändras tydligen...

2018-09-16 @ 20:47:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa/nalta norrland säger

Tack men nej tack ;-)
kram

2018-09-17 @ 07:43:57
Popprinsessan säger

När jag var liten var det en av mina värsta maträtter.. Kan iofs inte säga att jag inte tycker om det idag för jag har inte smakat på många år. Men jag kan fortfarande framkalla smak/konsistensen...
Men en riktigt god kalops som fått koka riktigt länge - det blev jag sugen på nu! Också höstmat!
Ha en fin vecka!

2018-09-17 @ 10:00:01
URL: http://www.popprinsessan.se
Mammsen säger

Som lite gillade jag det inte, inte så att jag inte åt det men ingen favorit. I dag äter jag det inte, mest för doftens skull men kan i bland bli lite så där sugen på det och ibland funderar jag på om jag skulle be min gamla mor laga det åt henne och mig. Me säkert sååå nyttigt och eftersom ert kommer troligen från det vilda är det ju massor med nyttigheter i det. Hoppas det smakade bra.

2018-09-17 @ 16:08:34
URL: http://Mammsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: