Sista dagen

 
 
Så börjar sista dagen 
här i Siena lida mot sitt slut,
och helt ärligt så längtar jag
hem till familjen nu.
 
Underbara omgivningar,
men hade velat dela och
upptäcka dem tillsammans
med familjen.
 
 
 
 
 
Hotellet jag bott på
har varit litet och genuint
med service inriktad
personal till tusen.
 
Hotel Santa Caterina 
rekomenderas varmt, men
be om möjligt att få rum som 
inte vetter mot gatan utan mot
dalen för att slippa ljudet av
trafiken om kvällarna.
 
 
 
 
 
Frukosten var helt ok,
det som lyfte den var
uteserveringen där jag suttit
alla dagar utom en då det var
kyligt och dimmigt.
 
Jag satt då här i den lilla
inglasade serveringen istället
och hade det gott i sällskap 
med ett äldre par från Israel
som var så trevliga och
berättade så mycket
intressant.
 
Det är väl fördelen med
att resa själv, att man möter
så många fler människor än
om man reser i ett sällskap.
 
 
 
 
 
Gurka, tomater eller annan
form av grönsaker saknade jag
dock till frukosten , så idag blev
det inte smörgås som här, utan 
croissant och cappuccino
till frukost 🙈
 
Och tydligen får man 
beställa sallad som side 
order till lunch och middag
om man vill ha något grönt.
 
Kaffet har serverats vid
bordet och varit gudomligt 
oavsett om det varit espresso
eller cappuccino. En dröm
för en kaffeälskare som mig.
 
Personalen som
serverade vid konferensen
noterade till och med min
fäbless för kaffe så på slutet
började de servera mig min
espresso i tekoppar 😂
 
 
 
 
 
Pastan har förvisso varit
god, pizzan däremo knappt
godkänd (hade nog otur där),
men risotton, wow säger jag
bara!!! Den ser inte mycket
ut för världen men denna
svamprisotto var sjukt god. 
 
 
 
 
 
Jag har givetvis testat några
lokala viner, men det som 
förvånade var att den 
lokala ölen var så god.
 
Jag måste nog botanisera
mer i italienskt öl framgent!
 
Taxi är beställd, så i morgon
05.45 börjar resan hemåt.
 
Hoppas den går smidigt,
för på lördagmorgon så drar
älgjakten igång för min del
och då förväntas jag vara
på plats i skogen :-)
 
 
 
 
 



Svea 🌈 säger

Jag läncktar så mycke till dej 😍😘❤️❣️🤗😊😽

Svar: <3
Therese Bjärstig

2018-09-06 @ 20:07:22
Znogge säger

I Italien får man alltid beställa salladen extra om man vill ha det men vi brukar hoppa över. Av erfarenhet vet jag att deras risotto är fantastiskt. Ser oftast inte mycket ut för världen men smakerna...

Kram

2018-09-07 @ 16:42:16
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: