Vara ute i tid eller vänta in i det sista?

 
 
Endera ska man vara 
ute i god tid, eller så ha
is i magen och vänta in i
det sista i sin jakt på
adventskalendrar.
 
Risken är att de populära
då redan är slutsålda, men å
andra sidan kan man ofta köpa
de som finns kvar betydligt
billigare...
 
Barnen brukar få någon
choklad och/eller godiskalender
samt sina 4 adventspaket som
ofta innebär en upplevelse eller
något som vi gör tillsammans.
 
Vi har bla bakat, sett film, pysslat,
läst och aktiverat oss ute med
de olika saker/plagg som de fått.
 
Själv har jag testat en tekalender,
gjort en egen träningskalender och
varit sugen grymt sugen på en
proseccokalender ;-D
 
Igår kväll passade jag dock på
att klicka hem en kalender från
yankee candle som ska få
förgylla årets nedräkning.
 
 Så bevisligen försöker jag
välja alternativet att vara ute
i god tid och borde även börja
fixa barnens kalendrar!
 
 
 



Popprinsessan säger

Åå den kalendern spanade jag på häromdagen! Men slog inte till.. Vet inte om jag kommer att köpa någon kalender till mig själv i år. Har haft tekalender flera år och det gillar jag, men det är också lite stressande om man inte dricker te varje dag och det är lätt att halka efter...
Vet inte riktigt hur jag ska göra till barnen heller... Någon chokladkalender blir det förstås, men annars är jag osäker. Body shop har dottern haft men det blir så mycket grejer som aldrig används.. Får kolla vad de är sugna på.

Trevlig helg!

2018-09-28 @ 14:27:17
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Vi har inte haft någon kalender nu på ett par år. Lilla S är väl för liten än så det får vänta. Nu är i alla fall du redo :D

Kram och god kväll!

Svar: Man är aldrig för liten ;-) Du får börja med adventspresent iaf, kanske nått att spara genom livet eller?
Therese Bjärstig

2018-09-28 @ 16:40:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Hej Gumman!

Du lever ett för stressat liv!!!!!! 8-) Här har jag tagit upp de sista morötterna och annat i grönsakslandet och jag har inte bytt gardiner och fejjat på Tjärnmyra än och du letar adventskalendrar..... Jag vet inte om jag ids göra "höst" ute, det är ju redan höst och oftast så kommer snön så fort och förstör allt så jag vet inte om det är värt det. Låter jag tråkig och som att jag tappat sugen, inte riktigt för det finns ändå inne i huvudet att det skulle vara kul att göra här hemma också. På kyrkogården är det redan gjort och det blev fyra fina höstplanteringar sen kände jag mej nöjd.....


Ha en fin helg och pyssla vidare!!!



Svar: Åhhh kyrkogården har jag inte tänkt på, får nog göra någon plantering dit om inte mamma redan fixat... Tänker också göra nått på bron till lekstugan, fint så länge det inte kommer en massa snö. Vissa år har det inte hunnits med, får se om det görs i år. Tänkte iaf ställa dit en lykta med gravljus, tycker det är så mysigt med ljus och slingor när höstmörkret kommer! KRAM
Therese Bjärstig

2018-09-28 @ 16:50:50
Anne säger

Jag slog till på Bodyshop kalendrar idag till 12-åring och 15-åring... tidigt, men jag hoppas de blir glada och förvånade. båda gillar fortfarande deras produkter. Någon egen kalender blir det nog inte. Men tekalender låter trevligt.

2018-09-28 @ 20:22:22
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
Linda säger

Den från RITUALS har jag beställt till mig själv. Femtonåringen vill ha choklad. Som jag gör själv. Ifjol blev det sån där likörfyllda chokladflaskor. Lyx liksom...

2018-10-08 @ 13:12:30
URL: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: