3 av 4

 
 
3 av 4 ligger sjuka och
är hemma från skola/jobb.
 
För min del så är ju jobbet
hemma och jag har handledning
hela eftermiddagen i dag och
ett möte nu på förmiddagen
så det får går an.
 
Jag har i nuläget "bara"
ont i hals och bröst och
ingen feber, även om jag
fryser som en tok.
 
Så min tripp till Ö-vik
är i farosonen, det känns
inte riktigt görligt...
 
Men som "spindeln in nätet"
och jurhavande logistikansvarig
för allt och inget så har jag
en plan B.
 
I dessa dagar brukar det
mesta gå att avhandla via
länk/videokonferens så jag
hoppas det ska gå även
 i morgon!
 
I väntan på förmiddagens
möte ska jag fortsätta att
läsa någon av de tolv
ansökningar jag tilldelats.
 
Känner att jag vill läsa
samtliga först ett varv
innan jag går in och börjar
bedöma/betygsätta.
 
Otroligt intressant och
givande att göra detta,
man lär sig massor
även om det slukar
rejält med tid.
 
Dock är det en perfekt
syssla att göra medan man
 ligger nedbäddad i sängen
med en stor kopp te!
 
 



Znogge säger

Men vilken otur :-( Hoppas det blir ett snabbt tillfrisknande för alla sjuklingar.

Kram

2019-04-04 @ 08:40:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Erika säger

Krya på! Verkar vara en jäkla flunsa som går nu!

Svar: Tack, det vara verkligen en mördarvariant...
Therese Bjärstig

2019-04-04 @ 13:17:36
Frida - Vita Villan säger

Åå hoppas att ni snart känner er bättre! Här har vi turats om att vara hemma och sjuka i veckan. Bara Idun som klarat sig. Kram!

2019-04-04 @ 15:44:43
URL: http://viitavillan.se
christin säger

Det är ju ett elände detta att du är sjuk stup i kvarten... Hur ska du orka både kroppsligt och själsligt...
Testa detta om det kan vara till någon nytta; Hacka gul lök och lägg i en gryta med mjölk + lite socker och ingefära. Koka upp det och drick det sedan... Jag fick detta recept av en mycket go granntant himmär i Ormsjö och det är gott!!!

Kram!!

2019-04-04 @ 19:13:28
åsa säger

Tänkte tidigare då jag läste att alla utom Svea var sjuk att det var ett mirakel... Svea å Du är ju de som brukar vara dåliga, M måste vara den som oftast håller sig frisk.
Men nu åkte då Svea dit oxå... jag hoppas Holger mår hyfsat så Ni inte förutom förkylning får magsjuka att tampas med.
Krya på kramar i massor.

2019-04-04 @ 21:50:32
christin säger

Guuud så jag längtar tills snöeländet är borta när jag ser din fina bild!!!!!!

Kram!!

2019-04-05 @ 07:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: