Pollen

 
 
 
Härliga tider på 
många sätt när solen
lyser och det är varmt
ute, bland annat vågade
jag mig på att plantera
några penséer ute
i lyktan på bron.
 
Men snart började
näsan rinna, och även
klia i hals och ögon.
 
Utan tvekan har nu
pollensäsongen anlänt!
 
 
 
 
 
 
Snorig och dan men
med ögondroppar ändå
på banan.
 
En grym dag då jag
haft handledning med
studenter och lyckats skriva
ihop två kompletterings-
uppgifter.
 
En ansökan är även 
inne och en artikel är
på vippen att skickas in
så snart alla medförfattare
gett den grönt ljus.
 
Ute så håller Luran på
med en makeover av
lekstugan.
 
Det lilla Ikea köket har
hon burit till boden och
alla leksaker likaså.
 
Istället så har hon burit
ut en stor fatboy och
en sittpuff och kuddar.
 
Nu får vi ta bort ”lek”
då det ska vara en
”chill” stuga...
 
Och på tal om att chilla,
så är det precis vad jag
ska ta och göra nu!
 
 



Polkan 🍭 säger

Du är sååååå fin och de blev ganska snyggt i lila lek stugan eller chill stugan älskar dej ingen kan älska nån mer en vad jag älskar dej 😍😘❤️😻😽🥰💋😙😗

Svar: Älskar dig med <3
Therese Bjärstig

2019-04-25 @ 19:05:49
Znogge säger

Visst märks det att pollensäsongen är igång så här har det bunkrats upp med diverse medikamenter. Det gäller att ligga steget före.

Kram

2019-04-25 @ 20:57:01
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Usch, din stackare som känner av pollen! Testade faktiskt att ta lite allergitabletter ett tag, på inrådan av husläkaren då både dottern och jag betade av förkylning efter förkylning. Men nej, jag tror inte att jag är allergisk. Det trodde jag inte innan heller, men det var värt ett försök :-)
Vad spännande med en make over av lekstugan! Det där med inredning kanske ligger i generna :-)
Kram

2019-04-25 @ 21:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: