Sjukt

 
 
Idag behövs lite pepp
och massor av GRIT.
 
Igår kväll somnade jag
vid åtta, ont i bröstet 
och frossa.
 
Även maken frös
och hade feber.
 
Och Bogge kom hem
från skolan med 
ont i magen :-( 
 
Jag har handledning
med studenter hela 
förmiddagen som inte
går att boka om.
 
Det går dock över
förväntan med hjälp
av alvedon och te.
 
Bogge är nedbäddad
och pappan i huset 
kämpar på men skulle 
nog komma hem lite
tidigare...
 
Hoppas på snabbt
tillfrisknande då jag
har ett viktigt möte
i Ö-vik på fredag.
 
Men jag säger som 
den lokala Robinson
profilen, det blir som
det blir,och det är 
ingen ide att oroa 
sig för sådant man
inte kan styra!
 
 UPPDATERING
 
Japp, pappan i huset
kom hem och gick och
lade sig vid lunchtid,
och snett efter kom
även en ferbrig Luran
hem från skolan.
 
Så nu är 2 av 4 riktigt illa
däran, men Bogge är
lite piggare och har
fikat med mig så vi
får väl se vad det
blir av detta...
 
Har iaf bunkrat med
mat, dryck och både
ipren och alvedon.
 
Bring it on!
 
 



Linda säger

Usch då. Krya på dig. HOppas det är en snabb och ganska snäll bacill.

2019-04-03 @ 12:51:37
URL: http://www.candygirl.nu/
åsa säger

Kommer nu ihåg att det var en lokal förmåga som medverkade i Robinson... ja jag har inte sett ett enda avsnitt.

Det verkar gå massa olika sjukor nu, de töa fram av vårsolen ;-)

Krya på kram

2019-04-03 @ 13:19:29
Pauline Hurtig säger

åh krya på!

2019-04-04 @ 15:46:39
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: