Vad består ditt värde av?

 
 
Det du TROR andra
tycker och tänker om dig,
eller dina handlingar och 
tankar om dig själv 
oavsett hur de värderas 
av andra?
 
 



åsa/nalta norrland säger

Beror nog på hur jag mår,
mår jag sämre så baserar jag mitt människovärde på vad jag anser andra människor tycker, tänker om mig... då känner jag mig värdelös och har knappt rätt att fortsätta ta upp en plats på jorden.

kram

2019-04-01 @ 20:52:06
christin säger

Jag tror att jag är beroende av både ock. Idag i min ålder så är jag inte lika beroende av vad andra tycker som jag var tidigare. Jag tycker mer om mej själv idag än vad jag gjorde när jag var yngre och tror bestämt ATT man måste tycka om sej själv, med alla fel och brister också, för att någon annan ska kunna tycka om en. Om jag säger att idag är jag mer trygg med mej själv än vad jag var förut, men ibland så duger jag inte alls i mina egna ögon..... Det är minsann inte lätt att vara människa...

Kram!

Svar: Jag tror också att det har med ålder och mognad att göra, gör mig så ont att se många, framförallt i de sociala medierna, göra allt för uppmärksamhet och bekräftelse från andra istället för att lägga tid på att komma tillreds med sig själva och starta sitt "må bra" från det hållet...Själv är jag helt inne på ett citat från Jonas Gardell, vad andra tänker om dig är deras problem inte ditt ;-D
Therese Bjärstig

2019-04-01 @ 21:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: