Höstmys

 
 
Denna helg har nog
varit mer vilosam och
avkopplande än vad
semestern var...
 
 
 
 
 
Vi har bara varit hemma
och myst, klippt lite
gräs, plockat bär,
läst böcker och 
umgåtts.
 
 
 
 
Det är en härlig tid
sensommar och höst,
mindre  måsten och
mer tid att njuta.
 
Tända ljus och unna
sig en fredagsbukett.
 
 
 
 
 
Maken bjöd på god
plankstek i fredags...
 
 
 
 
 
...och igår gjorde jag en
god kräftstjärts pasta.
 
Vad det blir för middag
idag vete katten, men jag
har i alla fall en bärkaka
i ugnen till fikat :-)
 
Och nu så ska jag 
få manikyr av Luran!
 
Vilken härlig helg 🧡
 
 



christin säger

Hej!

Har du tänkt på hur ofta du äter GOD mat??? Du är ju även ute i vida världen och äter den mat som finns där och kan jämföra vad du äter hemmavid....Skulle vi betala för den mat vi äter hemmavid så skulle vi troligen inte ha råd med pannkakor emellanåt 8-).

Jag brukar tänka på det emellanåt och tala om för Bengt vilken tur vi har som tar denna möjlighet att äta gott. Hamburgare av älgkött är ju gudomlig den med...
Intressant ifall att det blir ett hyffsat svampår denna höst, det är fortfarande alldeles för torrt i markerna. Tur för mej att jag har på lager så jag klarar mej nu när det inte blir något friluftsliv att tala om. Men får ta igen det nästa år...

Ha en fin vecka!!!

Svar: Ja du har så rätt Christin, min pappa brukar ha det som mantra när mamma ställde fram mat, barn tänk vad detta kostat om vi ätit det på restaurang. Där å då insåg man det inte, men nu så har man verkligen vett att uppskatta den rikedom man har i frysen och som man kan tillaga <3 Håller tummarna för mycket svamp, då det är både gott, men framförallt roligt att plocka! KRAMAR
Therese Bjärstig

2019-08-18 @ 20:30:21
Znogge säger

Gott har ni ätit i alla fall!

Kram

2019-08-18 @ 20:37:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Johanna säger

Åh, vilken härlig helg! <3

Här har lördagen varit lugn. Skulle varit iväg till Helsingborg, men piercaren var sjuk, så vi får dit på söndag istället + gå en sväng på Väla & IKEA när vi ändå är där. Idag har dottern haft en kompis över på lek & jag har fått sålt en sängram & en hylla. Håller på att flyttrensa då jag vill ha massa nytt i nya lägenheten!

2019-08-18 @ 21:15:44
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: