Jultidningar, PT och kris

 
 
Månadens varmaste dag,
ja, då dimper jultidningarna
ner i brevlådan...
 
Luran är redan ute och
säljer, så hojta till om
ni vill ha ett besök!
 
 
 
 
Förutom jultidnings-
försäljare agerar Luran
som min egen PT.
 
Hon har fyllt en burk
med små uppdrag som
jag måste ta mig an.
 
 
 
 
Med tanke på ett
knä och rygg som inte
vill var jag glad för at
få en halv runda idag.
 
Dessutom blev det
en promenad...
 
Hade så gärna joggat,
men får skynda långsamt
och istället läsa om hur
Linda, Rasmus m.fl.
springer.
 
 
 
 
 
På jobbet har en knepig
situation uppstått som 
orsakar en del oroligheter.
 
Troligen drabbas jag 
dock inte direkt utan
mer indirekt.
 
Något som jag däremot
får lov att krishantera är
punkteringen på framhjulet :-(
 
Men först mat i magen!
 
 



Znogge säger

Jultidningar nu känns väldigt tidigt men det gäller väl att vara ute i god tid om många säljer. Tråkigt med situationen på jobbet så jag hoppas att den inte påverkar dig. En punktering är förvisso irriterande men ändå ganska så lätt att lösa.

Kram

2019-08-27 @ 20:56:28
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Känns otroligt tidigt med jultidningar, men det är väl så det är! Har hört om julpynt i vissa affärer också...
Vilken bra pt du har! Toppenidé ju!

2019-08-27 @ 21:50:17
åsa säger

Mindre än 4 månader till julafton så jag förstår att jultidningsbranchen är på G.

Elin är inte intresserad av att sälja eftersom hon ogillar att ringa på hos "okända" och be dem handla av henne... det räcker med sånt hon måste sälja för ridklubbens räkning.

Trist med Din rygg, men bra gjort att Du tar Dig ut.
Utan the dogs som sällskap skulle jag nog aldrig gå utanför dörren ;-)

kram

2019-08-28 @ 07:14:29
christin säger

Ha!!! TIDIGT.....

Kul att se när ägarinnan av denna sida börjar att förbereda julen 8-())….

Väldigt blöt morgon efter dimmma och dagg men vacker uppe på backen i Byn.
Kram i sensommarvärmen!!

Svar: Ja, till och med jag (!) tycker att det var tidigt, men det kanske berodde på den vara dagen i går och sommarkänslan det gav. Betydligt mer höstlikt i morse som sagt med dimman, men nu börjar det likna något igen, sol och blå himmel! Ska sätta mig på altanen och njuta på lunchen tänker jag :-D Ha en toppen dag!
Therese Bjärstig

2019-08-28 @ 07:33:34
Linda/Candygirl säger

HOppas hon säljer bra. Jag har aldrig sålt jultidningar. Inte ungen heller. Tänkte mig ut en runda på en timma, typ. Bara jag kommer i löparskorna. Det går hyfsat att ha skor med filtring över onda lilltån. så vi får väl se. här är UNDERBART väder.

2019-08-28 @ 13:11:33
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: