Skolstart

 
 
Det är något visst med
skolstarten, första dagen
på en ny termin och läsår.
 
Jag hade nog mer
pirr i magen än barnen ;-)
 
Cyklade med dem upp
till skolan, men sedan
klarade de sig själva
så jag tog en promenad
runt sjön i duggregnet.
 
 
 
 
Jag tycker det blev toppen
sedan spåret gjordes om.
 
Brett och bra med belysning.
 
Det enda som är trist att
så många av barnens
olika konstverk nu är
borta eller trasiga.
 
Vore toppen om nya kom
på plats då det var så
mysigt med olika "stationer"
av konstverk runt sjön som
olika klasser gjort.
 
 
 
 
Det var superhärlig luft,
finns nästan inget härligare
än doften av en fuktig skog.
 
Däremot lite tråkigt att det
låg både cigarretpaket
och godispapper kastat :-(
 
Börjar någon kasta så
är det lätt hänt att fler
fyller på, så nästa gång
jag går runt sjön ska jag
ta med en lite påse att
samla upp det jag ser.
 
(Brukar alltid ha en
hundbajspåse i fickan
men just i dag så hade
jag naturligtvis ingen)
 
 
 
 
Hade det inte varit så
rackarns blött på bryggan
så hade jag nog satt mig
där och strechat lite.
 
I morgon då det ska vara
fint vänder kanske jag rent
av ska ta med en termos-
kopp med kaffe?!
 
 
 
 
 
Idag fick det dock bli en
värmande kopp kaffe här
hemma då jag kom hem.
 
Tände ljus och startade
upp dagen på kontoret.
 
Tänk vad bra att ett
uppskjutet möte gjorde
att jag kunde få en sådan
fin start på dagen och
veckan!
 
 



åsa säger

Härligt.
Ni i Dorro har något jag saknar... en sjö att gå runt, jag skulle önska det fanns en promenadslinga längst älven men med tanke på bebyggelse å kyrkogård så antar jag det inte är genomförbart.
kram

2019-08-26 @ 12:19:54
Popprinsessan säger

Vilken härlig start på dagen! Tänk om alla dagar kunde startas med känslan av harmoni :-)
Nu har våra barn gått en vecka i skolan och allt känns som vanligt igen, galet! Men vi har äntligen fått tillbaka lite sommarvärme så i em ska vi njuta efter skola/jobb!
Ha en bra dag!

2019-08-26 @ 13:27:33
URL: http://www.popprinsessan.se
christin säger

En sån lycka att denna sjö finns mitt inne i byn och att det finns så mycket som händer på den året runt. Vi var och såg på skooterkrossen i sommar, mycket folk och kanonväder det var så att man inte riktigt förstod att vi var i Dorro.
Vi har tagit en fin promenad till Tjärnmyra och matat våra änder med havregryn, de är också söta och känner t o m igen ljudet från bilen.
Kram!!


Svar: Ja sjön är sannerligen en pärla på denna by <3 Men även elljusspåret är fint! Kul att änderna lärt sig lätet på er bil, gissar att de förknippar det med godsaker :-D Njut nu med gubben din, för snart gissar jag att han rymmer iväg till Bellvik... Kram!
Therese Bjärstig

2019-08-26 @ 21:09:02
Linda/Candygirl säger

Ja nu har det snart gått fem skoldagar. Lite rutin börjar vi få... gillar inte dom. ATt måsta lägga sig i tid, kliva upp tidigt. Suck. Tycker mycket bättre om att vara lediga. Allihopa. Men men... det går väl det här också.

2019-08-28 @ 13:14:22
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: