Att släppa taget

 
 
Jag är en julgrans-
fascist som vill att den
ska vara stilenlig i
enhetlig färgskala,
och utan glitter.
 
Jag har istället 
pärlband i vitt, guld
och silver beroende 
på vilken färgskala
kulorna går i.
 
Barnen har på sin
höjd fått välja färgskala 
och jag har styrt vart 
varje kula ska hänga...
 
Men vid ett svagt 
ögonblick så lovade 
jag att de skulle få 
klä granen som de
ville i år.
 
 
 
 
 
 
Så nu hänger alla
våra ”galna” kulor i
granen, liksom min
samling av gamla 
ärvda och loppade
kulor.
 
 
 
 
Dessutom några kulor
från varje ask/låda med 
blå, gröna, röda, bruna,
rosa, silver och guldfärgade 
julgranskulor som jag köpt
på mig genom åren.
 
 
 
 
 
Men till min förvåning
så nöjde de sig med 
någon av varje sort
så mängder ligger 
kvar i sina lådor.
 
Däremot så åkte 
polkagriskäppar upp
liksom guldglitter...
 
 
 
 
 
Men faktisk, jag har
handen på hjärtat inte
hängt om en enda kula
och känner mig rätt
nöjd över ungarnas
multi-maxade-gran!
 
 Ett sundhetstecken?!
 
 



Znogge säger

Jag känner väl igen mig i det men nu är vi bara två som styr över granen så då gör det inte så mycket.Jag tycker att det ser fint ut hos er.

Kram och god lördag!

2019-12-07 @ 10:53:54
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Jag som är uppvuxen med en mor som styrde julen med järnhand och aldrig fått klä julgranen förrän typ nu sedan Elin å jag började göra det ihop har ju ingen direkt julgranskänsla...
Men kanske just därför jag har ångest över julen ;-)

Er gran ser fin ut.
Har Ni pyntat klart nu?

Nu ska jag å Elin ner till min mor där min halvsyster med tre av sina vuxna barn befinner sig,
min syster har handlat på Rusta åt mig så nu hoppas jag att jag blir nöjd med mattan hon köpt, jag har ju bara sett den på bild i Rustas reklamblad ;-)

kram

2019-12-07 @ 13:30:10
christin säger

och tänk så himla snygg granen är!!!!

Gud nåde dej om du ändrar på någon liten kula......8-)).

KRAM!!

Svar: Sitter på händerna och försöker enbart njuuuuta ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2019-12-07 @ 15:21:08
Linda säger

Den blev väl jättefin. Julmys deluxe

2019-12-10 @ 22:09:05
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: