Dragspel

 
 
I eftermiddag har jag
varit och lyssnat på
Bogge och alla andra
duktiga barn som 
spelar dragspel.
 
Är så imponerad att
de lärt sig så mycket!
 
Det är även sista 
fotbollsträningen för
Bogge ikväll innan jul-
uppehållet tar vid.
 
Nu är en tid att avsluta
och växla ned, både 
på jobb, skola och
andra aktiviteter.
 
Själv har jag lagt sista
handen på en artikel 
som reviderats samt 
skickat in ett förslag till
panel vid en skogs-
konferens.
 
Skönt att starta veckan
med att bocka av lite
sådant.
 
I morgon väntar möte
och sedan en tur till
Vilhelmina för att hämta
ut mina nya glasögon 
och lunch med en
tidigare kollega.
 
 
 



christin säger

wow, så impad och avis jag blir....

Vi får väl fixa en Byfest så att han kan komma och spela när han är lite varmare i kläderna..

Kram!

Svar: Ja du, inte tusiken trodde jag att barnen så snabbt skulle lära sig, var en fröjd att höra dem spela! KRAMAR
Therese Bjärstig

2019-12-16 @ 17:23:16
Znogge säger

Så häftigt att spela dragspel. Det tror jag inte att det är någon som gör här. Trevligt att instrumentet och musiken lever vidare.

Kram

2019-12-16 @ 19:22:19
URL: http://znogge.wordpress.com
Znogge säger

Så häftigt att spela dragspel. Det tror jag inte att det är någon som gör här. Trevligt att instrumentet och musiken lever vidare.

Kram

2019-12-16 @ 19:22:20
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Kul att Bogge valt att spela dragspel, ett lite udda instrument i dagens samhälle...

kram

2019-12-16 @ 19:59:40
Spindelapan säger

Holger va jätte bra på dragspel ❤️☺️

Svar: Japp det var han <3
Therese Bjärstig

2019-12-16 @ 20:43:22
Linda/Candygirl säger

Va kul att han spelar dragspel. Det gjorde jag med. Från femman och framåt. Nu för tiden rör jag det typ en gång per år så det går lite knaggligt när jag ska spela. Men det finns där - i fingrarna - så med lite träning skulle det säkert gå få upp farten igen. Jag har ett rött knappdragspel som står och ser fint ut, även om det knapps används...

2019-12-17 @ 08:11:16
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna säger

Åååh, dragspel som är så himla fint! Jag ska lära mig spela piano när tid finnes. Dygnet får nog skaffa mer än 24 timmar, haha! Har några vänner som tycker att jag borde utbilda mig till kantor. Om jag någon gång blir arbetslös, så får det väl bli mitt kall. Det är antagningsprov, så lika bra att börja plugga så smått redan nu!

2019-12-17 @ 21:24:26
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: