En fridfull jul

 
 
En av de fridfullaste
jularna jag varit med
om måste utan tvekan
vara julen 2019.
 
Lång sovmorgon,
sen frukost och drygt
en timmes promenad
med maken.
 
Snabbt skalade jag
potatis och förberedde
julmaten för att sedan ta
en lång varm dusch.
 
Grannen kikade över
och hjälpte mig göra
mig julfin i håret ❤️
 
 
 
 
 
Mamma och pappa
kom lagomt till 
Kalle Anka som vi
tittade på och åt
lite snittar till.
 
 
 
 
 
Tack vare snittarna var
vi inte allt för hungriga
utan kunde börja med
maten utan stress och
duka när Kalle var 
avklarat.
 
Lagom med mat
för första gången 
ever, och ändå har
vi rester kvar till
mellandagarna...
 
När maten var
undanstökad så
började det vara 
dags för ett besök
av Tomten.
 
 
 
 
Vi hade varit snälla
även i år, för Tomten 
delade ut massor 
av fina klappar 🎁
 
Sedan bullade vi
upp med mängder
av hembakt samt
godsakerna vi
gjort tidigare.
 
Mätta och belåtna
åkte mormor och
morfar hemåt, barnen
roade sig med sina
klappar och jag
lade mig i soffan för
att kika på Karl-Bertil.
 
 
 
 
 
Jisses vilken lugn,
skön och lagom jul
detta varit på alla
sätt och vis.
 
God Jul!
 
 



Znogge säger

Vilken behaglig och fin julafton!

Kram och god fortsättning

2019-12-25 @ 08:21:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Härligt med jul. Älskar ju. Fast nu är allt borta härifrån och vi är taggade till tänderna inför nyår.

2019-12-27 @ 18:27:57
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna säger

Åh, vilken fantastisk julafton! <3

Vi firade hos mamma. Också lugnt! Bästa julklappen var helt klart att vi fick kontakt med ytterligare ett donatorsyskon från Tyskland! Lilla Hilda född april -18. Fick se bild på henne idag. Inte så lik Linus, men kopia av sin mamma!

Nu är Linus i säng & Leija förpassad till sitt rum. Dags att redigera bilder & se Outlander för 6:e gången. Ja, jag är kanske lite beroende, haha!

KRAM

Svar: Men så roligt att ännu ett donatorsyskon finns som ni har kontakt med <3
Therese Bjärstig

2019-12-29 @ 19:21:30
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: