Fånga dagen

 
 
Maxar ledigheten med
sådant som får mig att
må bra.
 
Sover, tar långpromenad
och fångar dagen.
 
Kl. 11.00 var det  ljust,
som på bilden ovan.
 
En halvtimme senare
så njöt jag av solens 
strålar som knappt 
orkade över trädtopparna.
 
 
 
 
 
Magiskt, dock lite
kallt, men vad gör det
när det knarrar under
skorna och livet är
på topp.
 
Nu börjar jag längta 
efter ungarna som blev
kvar i Ormsjön med 
kusinerna igår.
 
De borde ramla in
om någon timme eller
två så vi kan fundera 
på vilken kombo av
julrester som ska få 
utgöra dagens middag.
 
Men i väntan på det
så ska jag fortsätta 
läsa en bok.
 
 



christin säger

God fortsättning!

Verkar inte som att man behöver komma med den uppmaningen.... Visst var det en magisk dag!! Ljust och härligt länge.. Jag var också ute på en raskare promenad för att få upp flåset och även om jag inte har sett en enda människa idag förutom min vackra man så hoppas jag att några var ute någon annanstans.. Det är härligt med dagsljus igen...

Kramar!!

Svar: Här på byn kryllar det av folk som promenerar, brukar vara så på juldagen och så efter nyår då alla börjar ett nytt liv ;-D Gillar att gå ostört, så jag tycker din promenad lät underbar, brukar leta mig till en skogsväg om jag kan eller skoterspår, rogivande att traska för sig själv med sina tankar som enda sällskap :-D KRAM
Therese Bjärstig

2019-12-26 @ 17:22:27
Faster A säger

Tack för lånet av stor kusinerna ❤️❤️

Svar: ❤️
Therese Bjärstig

2019-12-26 @ 18:41:15
Znogge säger

Perfekta dagar helt enkelt! Dagar att njuta av :D

Kram

2019-12-27 @ 09:41:51
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: