Julgodis

 
 
Idag är det tredje advent
och adventspresenterna
innebär tillverkning av
eget julgodis.
 
Vi kör en repris på förra
helgens bak med grannarna,
men nu gör vi istället 
julgodis i kollektivet :-)
 
Popcornskola, kokos-
fluff och någon typ av
polkabräck har jag tänk
mig, och grannen pratade
om någon fudge så vi lär
ha det vi gör...
 
Knäck liksom ischoklad
hoppar jag gärna och 
allt med nötter pga 
allergi. 
 
Och i ärlighetens namn
så hade det nog räckt
med en Alladinask, 
men det är ju mysigt att
tillverka sina egna gotter
och umgås.
 
 



Znogge säger

Så mysigt att göra julgodis tillsammans. Aladdin tycker jag är en väldigt överskattad choklad så jag förstår inte hur den kan vara så populär. Men visst, det är så klart en smaksak.

Kram och trevlig 3:e advent!

Svar: Ja, jag håller med till 110%, Alladin är INGEN favorit eller ens bra choklad, äter bara körsbär i likör och den tog de ju bort, så det är mer en tradition att den asken ska finnas ;-D KRAM
Therese Bjärstig

2019-12-15 @ 14:02:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Men mums så mycket gott! Här blir det alltid trillingnötter (men förstår ju att ni inte har det pga allergin), knäck och bountybollar.

2019-12-17 @ 09:53:26
URL: http://www.popprinsessan.se/
Johanna säger

Vi har också gjort julgodis. Det hör liksom till julen! Tråkigt att göra, men gott att äta! :P

2019-12-17 @ 21:19:31
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: