Mellandagsrea i all ära

 
 
 
Det har förvisso blivit
en Peak jacka på rea,
men det vi ”brukar”
köpa denna tid på
året är skotrar...
 
Nygamlaste tillskottet är
denna som införskaffades
igår. Så nu har vi fyra.
 
Den lär nog få göra
rätt för sig i stugan i
vinter/påsk!
 
Maken har åkt för att
ta upp vägen till stugan,
så det lutar åt att vi firar
in det nya året där och
inviger vår badtunna.
 
Så för egen del
kurerar jag och tar
det lungt så att jag inte
blir sjuk, bruka ju annars
vara en tradition det med...
 
Gårdagen blev för övrigt
mycket lyckad, maten var
som alltid supergod på
Kåtan, så vi var alla
nöjda och belåtna
när vi knatade hem.
 
Det var tur att vi fick oss
lite fine dining, för i stugan lär
det inte bli någon avancerad
nyårsmeny, utan något som
går att tillaga över öppen eld.
 
Men det passar mig
som handen i handsken!
 
 
 
 



Znogge säger

Vissa saker passar extra bra att fynda i mellandagarna. Att fira nyår i stugan låter som ett trevligt alternativ tycker jag.

Kram och ha en fin söndag!

2019-12-29 @ 10:39:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Mysigt med nyår i stugan. Ser fram emot många bilder därifrån. Önskar er ett gott slut. Och såklart ett fantastiskt 2020.

2019-12-30 @ 13:04:53
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: