Morgonrutin

I går morse var det
särskilt vackert på
himlen när vi tog
vår runda.
 
 
Grannen är sjukskriven
på grund av operation
av armen, och vi har
fått in som rutin att
ta en gemensam
morgonpromenad.
 
En bra start på dagen
med rörelse och lite
social samvaro - behövs
då man som jag arbetar
hemifrån och är själv
om dagarna oftast.
 
I morse blev det en
lite längre runda,
behövde det känner
jag då jag ska lämna
ett tufft besked idag.
 
Men tyvärr så måste
man ibland ta mindre
roliga beslut för att
kunna se sig själv i
spegel och ha någon
form av yrkesstolthet
kvar...
 
Och alltid blir man
en erfarenhet rikare!
 
 
 
 
 



znogge säger

Så trevligt för er båda med promenadsällskap. Ibland får man delge mindre roliga beslut men det får man ta. Det är viktigt att stå för det som är rätt.

Kram

2019-12-06 @ 13:03:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Skojjsigt att ha en granne att gå ut med :)
Ibland skulle jag gärna ha sällskap på mina promenader, men faktiskt... jag skulle nog inte orka vara så social varje dag.

Tråkiga besked är aldrig lätt, men ibland har man inget val.

kram

2019-12-06 @ 22:03:59
Popprinsessan säger

Det låter som en riktigt bra rutin för er båda!
Hoppas dagen blev bra trots tuff uppgift.
Kram

2019-12-07 @ 08:51:06
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: