Morgonstund

 
 
Morgonstund har 
guld i mund säg
det ju, men här 
är det inte guld
utan chiapudding
med färska och
torkade bär!
 
Massa braigheter
samlade i en burk!
 
Undra just om man
kan göra den juligare
med saffran eller 
pepparkakskryddor?!
 
Får nog experimentera...
 



Popprinsessan säger

Hur gör du din chia?
Här finns ett recept med saffran, men jag har inte testat det själv:

Saffranschia

1 msk Psylliumfrön
1 msk Chiafrön
100 gram osötad vaniljkvarg
120 gram osötad mandeldryck
1/2 pkt saffran​
1 krm vaniljpulver

Blanda samman allt väl, ställ i kyl över natten och addera eventuellt lite vatten innan servering.

Man kan så klart blanda med vad man vill, jag är själv inte så förtjust i den osötade mandeldrycken. Gillar att mixa frusen banan och mango och ha till en chia - vilket jag blev väldigt sugen på nu så jag kanske skulle göra en chia till fredagsfrulle :-)

2019-12-05 @ 16:33:45
URL: http://www.popprinsessan.se/
Frida - Vita Villan säger

Mmm så gott. Var ett tag sen nu som jag gjorde chiapudding. Brukar alltid ha i kardemumma för att jag tycker det är så gott. Det går säkert att blanda i de kryddor man vill. Tänk pepparkakskrydda. Mums! Ha en fin fredag och helg! Kramar

2019-12-06 @ 18:44:53
URL: http://viitavillan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: