Pepparkaksplättar

 
 
Efter morgonens
simning så var det
läge för mellis/lunch.
 
Chiapudding med
pepparkakskryddor
föll mig inte i smaken,
däremot kan jag 
varmt rekommendera 
bananplättar med 
pepparkakskryddor.
 
Både jag och ungarna
gillade dem skarpt!
 
Jag käkade mina med
blåbär och ungarna sina
med lönnsirap och grädde.
 
 
 
3 bananer
6 ägg
1,5 dl havregryn
2 tsk pepparkakskryddor 
 
Mixa allt slätt och stek
i smör några minuter 
på varje sida.
 
Nu fixa till oss och
åka till Gafsele för
tårta och 40-års
middag :-)
 
 



Popprinsessan säger

Får se till att smak både chia och pannkakorna med pepparkakskrydda! Pannkakorna låter jättegoda! Kanske funkar overnight oats med pepparkakskrydda istället för chia förresten? :-)

2019-12-08 @ 22:04:46
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: