Tre månader

 
 
 
Idag är det exakt tre
månader sedan jag
simmade första passet.
 
Det har blivit några
längder sedan dess...
 
Och jag är så glad
att jag gav simningen
en chans.
 
Kotförskjutning i ryggen
och kronisk värk, ett
ömmande knä och övervikt.
 
Jag hade erbjudande
om operation för ryggen
men utan garantier, och
jag har hela tiden varit
emot det som lösning
om det finns andra
alternativ.
 
Och det finns det.
 
Träning. I rätt format
och i rätt mängd är det
den bästa medicinen.
 
Och på tal om medicin
så har jag inte tagit en
enda smärtstillande
tablett på hela hösten.
 
Jag är givetvis långt ifrån
smärtfri i ryggen, men det
går att hantera med stöd
av träning och de
endorfiner som den ger.
 
Tack vare att övervikten
kapats med närmare 18 kg så
ömmar inte knäet, och jag är
själaglad för ökad rörlighet,
energi och livskvalité.
 
Detta är den bästa
julklapp jag kunnat ge mig
själv och i förlängningen
även min familj!
 
 Nu gäller det bara
att hålla i och fortsätta
den här resan.
 
Inleder således
julledigheten senare i
eftermiddag med att
åka till simhallen för ett
pass simning :-) 
 
 
 



Åsa säger

18 kilo 🤔❓ Helt otroligt 👏🙌 är det nått kvar av Dig? Grattis å då härligt att Du hittat en form av träning som ger livskvalitet hurra grattis 🥳
Utan mina promenader skulle jag må både fysiskt och psykiskt sämre jag behöver gå ut för att må bra å hundarna typ tvingar mig ut
Vad ska Svea ha på 44an?
Nu känns det skönt med jullov jul 🤶🏻 är ingen favvo men jag gillar lov 😁
Kram

Svar: Nja, inte så otroligt egentligen, snarare trist då det är ett resultat av att jag tillät mig gå upp 25kg... så tyvärr är jag inte i mål på långa vägar, men njuter av att få må bra! Svea köpte rutiga byxor på 44:an som var riktigt fina! Kram
Therese Bjärstig

2019-12-20 @ 11:38:17
Znogge säger

Så härligt att höra att simningen har haft god effekt på din rygg. Simning brukar vara skonsam motion. Tyvärr får det inte samma effekt på Husses ryggåkomma vilket är synd.

Kram och god kväll!

2019-12-20 @ 16:32:46
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Så skönt att du har fått redskap som får din kropp att funka!
Jag har ju fått skolios på äldre dar och kände ju hur bra crossträningen är för min kropp. Det konstiga är ju att när jag tränar så känns det även som att jag har bättre hållning, det har jag aldrig någonsin haft tidigare i mitt liv.
Så nu måste jag också komma vidare i min uppbyggnad av konditionen så att jag kan börja träna mera hela kroppen igen. Jag har t o m blivit stark!! Vem kunde tro det.

Ha en jättefin julhelg med hela familjen och njut av alla dagar!!

Svar: Det är aldrig försent! Det är vi båda bevis på ;-D Önskar dig en riktigt fin jul <3 Va rädd om dig! KRAM
Therese Bjärstig

2019-12-20 @ 18:33:06
Johanna säger

Så härligt at du hittat en träningsform som passar dig! 18 kg var inte illa! Du är grym! Kram

2019-12-22 @ 20:03:42
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: