Trögt

 
 
Trögt, rejäl motvind,
uppförbacke, ja, det finns
många omskrivningar för
känslan jag har just nu
på jobbfronten...
 
Två avslag på forsknings-
ansökningar förr-förra
veckan, och idag fick vi 
tillbaka en artikel efter
mer än ett halvår på
granskning med avslag, 
så surt! 
 
Men en av tre kursuppgifter
är i alla fall inlämnad, och 
de övriga två är så smått
påbörjade i alla fall.
 
Lite ovant att vara ”student”
igen, men riktigt skoj och
nyttigt känner jag.
 
Så det gäller väl att fokusera
på sådant som är roligt och
går bra helt enkelt!
 
Och efter en kalas(!) rolig
helg med många härliga
människor så känns det ändå
som om det är värdsliga
saker dessa avslag.
 
Bara att kavla upp ärmarna
och göra om och göra bättre!
 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Att ta sig fram i motlut är slitigt,
jag hoppas Du snart kommer på rätt köl igen.

Själv är jag nu så jäkla trött, det blev jobbigt hos sjukgymnasten.

kram

2019-02-18 @ 16:03:00
znogge säger

Ibland är det verkligen uppförsbacke! Hoppas det ordnar till sig och vänder.

Kram

2019-02-18 @ 19:47:51
URL: http://znogge.wordpress.com
ansepanse säger

då gäller det att bita ihop och ta nya tag
vad är det du studerar nu? jag måste ha missat det
kramar till er alla <3 <3

2019-02-19 @ 13:27:54
URL: http://www.kinaguld.blogg.se
Malin säger

Så himla roligt att träffas i helgen! 😀 och kom ihåg nu att vi ska få till lunchen nån dag oxå! 😊 Kram kram.

Svar: JA! <3 Det var verkligen superskoj att ses, och givet måste vi få till en lunch och/eller promenad, för det lär ju inte bli någon tur för oss på Expo ;-D Massa kramar <3 <3 <3
Therese Bjärstig

2019-02-19 @ 17:56:53
christin säger

Jag älskar tulpaner och de här var verkligen vackert!!

Fin måne och fin himmel som jag kom hem till efter ett träningspass i Dorro och jag tror att jag såg en uggla i Nyströmsbacken när jag var på väg till civilisationen....Känns bra med alltihopa så visst kan man njuta av allt positiva i vardagslivet.

Kramar!!

Svar: Så mysigt din hemfärd lät, och duktig du är som tar dig till Dorro för träning! Jag har fått en timmes sol på nästan och promenad som gjort min dag och att jag har ork att fortsätta dagens göromål! KRAM
Therese Bjärstig

2019-02-19 @ 21:10:11
Malin säger

Jaa!! Jag får gärna till både och eller mera, för som sagt, till Expo tar vi oss knappast! 😂 Så vi få höras av snart och boka in lite dejter tycker jag! 😍 Kramar ❤️

Svar: Det låter som en plan! Är i Umeå tis-ons till veckan, men därefter är jag hemma i stort sett hela mars, och fredagar brukar jag försöka ta mig ner på DoroCamp för lunch så då kan vi väl höra ihop oss? Eller om det är sprakande vårsol, då kan vi kanske ta en promenad utmed skoterspåret på lunchen? Bara att titta förbi!!! <3
Therese Bjärstig

2019-02-20 @ 13:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: