Bestämt mig

 
 
Efter att ha funderat
fram och tillbaka, och
så en vända till, så har 
jag bestämt mig för att
inte skicka in något
abstract till IUFRO som
i år hålls i Brasilien.
 
Varje år brukar jag åka
på någon internationell
konferens (och är den på
en spännande plats är 
det ju inte en nackdel).
 
Men att åka till Brasilien
känns dels lite otryggt
och dels så spökar 
klimatångesten.
 
Så det får bli NESS som
i år hålls i Luleå (!), och så 
kanske ytterligare någon 
konferens i höst om det
dyker upp någon
passande.
 
Man ska ju dessutom
hinna skriva papper till
konferenserna vilket är en
utmaning i sig med tanke
på vårens undervisning
och de två pedagogiska
kurser jag ska gå...
 
Men en längtan att
upptäcka nya platser 
finns och jag måste nog
in i förråder och titta om
jag hittar min loppade
jordglob så att jag kan
ut och resa i tanken
om inte annat.
 



Johanna säger

Alltid viktigt och överväga för och nackdelar med att åka och låter som du gjort ett klokt val! :)

Tack, jag hoppas med ångesten minskar och att jag skall slippa ta medicin mot det.

2019-01-03 @ 22:03:22
URL: http://momentsbyjohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: