Längtan efter grönt

 
 
Kylan gör att det är
svårt att kånka hem 
tulpaner, pärlisar eller
primulor.
 
Så en kvist murgröna får
ensam stå för grönskan
för tillfället.
 
För idag ids jag inte
starta bilen för att göra
ärenden, men i morgon
måste jag ut och fixa
en del saker så då
kan det nog bli
något grönt.
 
Och tänk, redan torsdag
(veckans bästa dag om ni
frågar mig!) och snart helg!
 
 



Tess säger

Så himla fint! Jag tänkte också ta lite sticklingar snart och fröså lite ätbara växter till balkongen :) Det är något speciellt med gröna blad! Kram

Svar: Ja den här tiden vill jag ha grönt, både i inredning och gärna på kläder, suktar just nu efter en grönprickig omlott klänning....
Therese Bjärstig

2019-01-31 @ 16:49:16
URL: http://tesswaltenburg.com
åsa/nalta norrland säger

Jag hade egentligen tänkt shoppa loss på blomsteraffären i samma hus som Konditori Kronan då hon haft ta tre betala för två men faktum är att jag icke kommit mig för å jag tror erbjudandet räckte till idag.
Jag har ju noll gröna fingrar så det mesta i blomväg dör... med eller utan min hjälp ;-)

kram

2019-01-31 @ 21:20:06
Znogge säger

Här blev det en bukett tulpaner som jag hoppas ska klara sig bättre än förra veckans bukett.

Kram

2019-01-31 @ 21:37:50
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: