Mögel

 
 
Ögon och näsa har varit
irriterade, och jakten på
källan till irritation har
pågått.
 
Dels sanering av kaffemaskin,
dels omplantering av en nyårs-
blomgrupp hoppas jag ska
resultera att alla mögel-
sporer är ett minne blott.
 
Det var riktigt mycket
mögel i mossan så jag tror
att det var boven denna gång.
 
 
 
 
 
De blommor som var fina
planterade jag om i
en skål på fot.
 
I övrigt en stillsam dag,
till och med middagen går
i det tecknet då det blir
långbakat asiatiskt sidfläsk
i ugnen som tillagas på 
låg värme i många timmar.
 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Mögel är hemskt.
Svårt att upptäcka och väldigt allergiframkallande.

Här tror jag vi struntar i nån middag ;-)
Eller...

kram

2019-01-27 @ 17:11:36
Mammsen säger

Mögel, nä det är inget bra men att det lilla från blomjorden kan göra så mycket. Usch jag måste nog oxå vara lite försiktig.

2019-01-28 @ 22:02:46
URL: http://Mammsen.wordpress.com
Pauline Hurtig säger

åh vad jobbigt :( hoppas du fick bort allt!

2019-01-29 @ 08:38:12
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: