Namnsdag

 
 
Idag har min fina
älskade unge namnsdag,
vilket långtbortimormor var
först att uppmärksamma!
 
Luran har åkt till mormor
och morfar hemma i byn
för att sova över där
någon dag.
 
Bogge sov där tidigare
under jullovet och nu var
der hennes tur att vara där.
 
Så när jag jobbat klart
för dagen så får jag och
Bogge mysa på tu man
hand då pappan i huset 
jobbar eftermiddag/natt.
 
Tyvärr så känner jag
av halsen och är allmänt
hängig, så jag hoppas att
jag inte håller på att bli
sjuk :-(
 
C-vitamin, te och massor
med vila och sömn ska jag
därför prioritera.
 
Känns riktigt lyxigt att
sitta nedbädddad och ha
TV:n som sällskap och
uppdatera ett bokkapitel.
 
Nästan så att det inte
känns som man jobbar ;-)
 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: