Planera för att slippa stress

 
 
Det värsta jag vet är
stress, det genererar
dåligt humör och är under
längre perioder förödande.
 
Så därför har jag nu
planerat och schemalagt
min undervisning, de
pedagogiska kurser
jag själv ska gå samt
andra återkommande
möten och avstämningar
under vårterminen.
 
Dessutom har jag
försökt lägga in lite luft
och tomma dagar för
att ha som back up
då det kör i hop sig,
för det kommer det
med sannorlikhet
 att göra ändå ;-P
 
Det blir en annorlunda
vår då jag kommer att vara
involverad i undervisning i
större utsträckning än vanligt,
samt även förkovra mig
pedagogiskt genom att
gå två kurser.
 
Slutet av januari och
februari kommer att bli
särskilt intensiva.
 
Så någon forskning lär
det inte bli tal om, iaf inte i
någon större utsträckning.
 
Men jag hoppas i alla
fall kunna färdigställa några
påbörjade artiklar om inte
annat, så får insamlande och
sammanställning av nytt
material vänta till hösten.
 
Känns i alla fall skönt att
ha hunnit med planeringen
idag samt att jag fått iväg en
granskning av en artikel.
 
För nu måste jag som 
nästa uppgift bli klar med
kodning av artiklar till en
systematic review som
jag är involverad i...
 
Jag har skjutit på det
sedan oktober nämligen.
 
Förhoppningsvis kan jag
ägna morgondagen till detta
utan att annat stjäl fokus.
 
Nu ska jag svälja några
vitpepparkorn och hoppas
på en lugn natt utan
kräksjuka!
 
 
 
 



åsa/nalta norrland säger

Jag hoppas verkligen Ni slipper vinterkräksjukan.

Sterss är verkligen förödande.

Nu har jag lagt Elin men jag kan ju inte tvinga henne att somna...

kram

2019-01-08 @ 21:50:58
Anonym säger

Men euuuh för kräksjuka redan! Jag håller tummarna för er - och för oss! Skolan börjar imorgon...

Hoppas att du kan hålla stressen i schack. Imorgon är det fösta dagen igen efter julledighet och jag borde ha en bättre plan än jag har. Tror att det kan bli tufft för barnen, även om vi försökt få dem i säng i tid ett par kvällar nu.
Kram och lycka till med alla dina åtaganden!

2019-01-08 @ 22:11:55
Popprinsessan säger

Oj, min kommentar blev visst anonym! Det var iaf bara lilla jag :-)

2019-01-08 @ 22:12:47
URL: http://www.popprinsessan.se
christin säger

Så skönt att höra att du inte bara kör fullt ut med vitpepparn utan även har bokat in tomma dagar i ditt schema!!! DUKTIGT Theresé då kanske din rygg och hela du mår bra mycket bättre under detta år.

Men ta det lugnt i morgon i trafiken kan ju hända att ovädret redan är här när du far hem.

Bamsekramar!!!

Svar: Ja, lite klokare blir man kanske med åren?! Tid för återhämtning och lite motion/frisk luft hoppas jag ska göra 2019 till ett friskt år :-D KRAM
Therese Bjärstig

2019-01-09 @ 09:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: