Toppen

 
 
Det blev mycket riktigt
en toppen dag idag.
 
Tankens kraft är 
stark, men ett glatt
besked om resultatet från
höstens löneförhandling
kan även ha bidragit till 
känslan ;-)
 
Det som skulle kunna
göra dagen än bättre 
är om jag hittade ett
bokskåp eller hylla
till kontoret.
 
Har kikat på Blocker
och satt spanare på
”Köp och sälj” då jag
själv ej har FB. 
 
Så ruvar någon på ett
gamalt skåp med dörrar
lämpligt för böcker så
hojta gärna till!
 
Ikväll inriktar jag mig
på att mysa under min 
nya filt med en ny bok
av en av mina favorit
författare vad gäller
deckare.
 
 



christin säger

Tänk att jag inte kan bli så där frälst på deckare... Jag fick en bok av Jannice, "svälten - hungeråren som förändrade Sverige" av Magnus Västerbro som jag nu ska läsa med nya glasögon... Jag hörde för ett antal år sedan om dessa svältår 1867-69 på Jämtlandsradion tror jag. Och då kan man gråta av vanmakt över hur folk som kom ifrån Gäddede, Blåsjön m.f. byar till Tåsjön där prästen och andra potentater skulle dela ut mat och säd, men svarade folket att de fick skylla sej själva att de svalt. De som fick hjälp var bönder och dom själva...
Jo jag brukar läsa muntrare böcker också!!
Nu skär jag råpären vareviga dag till rådjuren så att de slipper svälta...

Kramar!!

Svar: Jag älskar deckare, men även historiska skildringar, gärna från närorter/regionen så den där boken kanske är något även för mig. Men det går i vågor när jag har inspiration att läsa, då jag läser mycket i jobbet så "vilar" jag inte längre i en bok utan då måste jag istället ut i naturen. KRAM!
Therese Bjärstig

2019-01-30 @ 19:55:41
åsa/nalta norrland säger

En bra bok förgyller dagen :)
Grattis till löneökning, den är Du verkligen värd.

kram

2019-01-30 @ 21:13:12
Tina säger

Hej min fina vän! Som jag har saknat Dig! Jag ska göra ett försök att dra lite liv i bloggen igen dock med ett nytt namn. Får se om blogglusten håller i sig eller inte. Hoppas Du mår bra min fina vän! Många varma kramar

2019-01-31 @ 09:35:17
URL: http://himmelkullen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: