Granplant kvar

 
 
En gammal mjölkkruka
kan förvisso vara fin som 
dekoration, men nedgrävd i
marken fylld med kallt vatten 
så blir det även en smart kyl
till läsk, bubbel och öl.
 
Denna ska få följa med
till stugan vad det lider.
 
Men först väntar en sista 
dag i skogen för att försöka 
få ner de drygt 2000 plant 
som blivit över...
 
Så är det någon som
behöver komplettera en
plantering och behöver 
granplant - hör av er innan
vi ger oss ut i morgon bitti.
 
Eller varför inte sätta en
fin liten granhäck?! 😜
 
Önskar jag haft en lägda 
eller liknande för att sätta 
framtida julgranar på 
🌲🌲🌲🌲🌲
 
Vi hade förbeställt på 
tok för mycket plant tyvärr
som vi nu måste göra något
vettigt av. 
 
Vi har kompletterat tidigare
planteringar och nu får vi 
trolla med knäna för att få 
ned de sista.
 
 
 
 
 



åsa säger

Julgransplantering kanske vore nått här hemma på lägdan :) tyvärr har jag å J skilda åsikter om vad som ska ske på lägdan... han vill helst klippa den kort typ golfbana... och jag vill ha den som den är vildvuxen med rådjur, älg och annat vilt.

Lycka till i morgon.

kram

2019-07-07 @ 21:40:14
ansepanse säger

En sådan mjölkkruka har vi den här sommaren stående vid trappan till ytterdörren. Jag har satt en stor kruka med tagetes som jag ställt i den. Det roliga är att den mjölkkrukan hade J:s pappa när han var mjölkbonde. Det är ju ett fint minne samtidigt som den är vacker att se på
Kramar <3

2019-07-09 @ 13:31:15
URL: http://www.kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: