Härliga dagar i Sjölyckan

 
 
Vilka härliga och effektiva
dagar vi har haft och har
i Sjölyckan! 
 
Barnen fiskar, badar, grillar,
badar, plockar hjortron och 
badar, sa jag badar?
 
Medan vi ägnat oss åt att
få färg på huset.
 
Som tur är har Martina
varit här och hjälpt till :-)
 
Hon och ungarna sov över
vilket var guld värt!
 
 
 
 
Det är även guld värt att
vi fått låna traktor av Sören 
så vi kunnat måla gavlarna.
 
Eller vi och vi, maken då
jag är höjdrädd...
 
Han är inte rädd för nått
då han till och med lät mig
köra traktorn och höja
skopan allt efter som 
han målade.
 
Bra arbetsfördelning ;-)
 
Tack vare traktorn kunde
vi även bärga gammskotern
som stått framför båthuset 
sedan i påskas.
 
Förhoppningsvis hinner 
vi nu sjösätta och fiska 
lite också framöver.
 
 
 
 
Medan gubben målar så har
jag försökt stå för marktjänsten,
alla mål mat intas utomhus 
och lagas över öppen eld.
 
Dessutom har vi pantat
och källsorterat och handlat
hos Catharinas Livs så att vi
är rustade för resten av 
säsongen.
 
Röjt undan sly har jag 
också hunnit, samt fått upp 
lite småfix i stugan nu när
vi hade med borrmaskin.
 
Det tar sig så sakteliga 
och det blir riktigt bra!
 
Synd bara att pappan i
huset börjar jobba på 
måndag, men då får väl jag
och ungarna vara här och 
njuta själva i slutet av 
veckan då fint väder 
utlovas - äntligen!
 
Nu tänder vi ljus och
sätter på en film som 
hela familjen kan se.
 
Sämre lördagar kan
man definitivt ha!
 
 
 



Johanna säger

Så härligt!

2019-07-26 @ 20:21:03
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: