Lycka

 
 
Lycka är att kunna 
plocka in väldoft från
naturens överflöd.
 
En nyponros i sin
enkelhet på nattygsbordet,
handfatet eller som här på
en hylla i hallen är billig
vardagslyx.
 
Väldoftande blommor
i bukett fyller även den
vas jag fick av Luran
tidigare idag.
 
En annan lycka är att
jag hittat en värdig ersättare
till Morden i Midsomer som
är ett måste på sommaren.
 
Men som i år uteblir :-(
 
Grantchester, brittisk deckare
i fyra säsonger som jag måste
kika ikapp ;-p 
 
Jag ska köra ett lite maraton
nu tills maken kommer hem 
från skogen, han håller på att
ta ner träd kring jaktstugan.
 
Blir riktigt bra!
 
Dock får nog renovering
av jaktstugan gå på sparlåga 
och bara nödvändiga saker 
göras i år, känns mer 
prioriterat att fixa vid
sommarstugan!
 
 



åsa säger

Nyponrosen är så fin, inte lika elegant som de stora rosorna utan lite mer vardags... kram

2019-07-09 @ 22:21:01
Znogge säger

Håller med dig om att det är fin vardagslyx. Rosen passar verkligen bra där i vasen!

Kram

2019-07-10 @ 15:37:53
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: