Sådant de minns

 
 
Ljusa sommarnätter.
 
Mygg och vänner som
sover över i lekstugan.
 
Förhoppningsvis är detta
sådant de minns från sitt
sommarlov då de själva
är stora och har barn.
 
Fyra fnissande ungar 
ligger nu däri.
 
Själv minns jag hur jag
sov i tält när jag var
barn.
 
Nu blir det dock åter
igen soffan för mig så att
jag finns ”till hands” om
det skulle bli kallt, myggit,
 någon får mardrömmar
eller behöver gå på toa
utan att bli uppvaktad
av Eroz.
 
Perfekt tillfälle för mig att
kika på någon brittisk 
deckare, även det ett 
sommarlovs minne från
min tonårs tid :-)
 
 



Znogge säger

Sådana minnen är fina minnen att ha med sig. Spännande värre att få sova över i lekstugan med kompisarna eller att tälta i grannens trädgård.

Kram

2019-07-12 @ 11:12:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda/Candygirl säger

Såklart dom gör. jag och min syster sov i vår lekstuga hela somrarna. Faktiskt ibland till efter skolan börjat. Då väckte mamma oss så vi skulle hinna med bussen. Lekstugan var gles och myggen hade fri lejd in. Så vi tätade alla springor med gamla veckotidningar och SEN sprayade vi radar (gamla tidens radar) för att kunna sova utan mygg. med andra ord - sova i ett rum utan ventilation. med radar. hahah.. men vi överlevde ju flera somrar. Fast det kanske satte sina spår.... ;-)

2019-07-14 @ 18:29:33
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: