35kr räcker långt

 
 
Nu hade liljekonvaljerna 
gjort sitt så jag ersatte dem
av några kvistar syren som
jag satte i kannan jag 
fyndat på kupan.
 
Har en svaghet för 
kannor inser jag...
 
 
 
 
Jag fyndade även en avlång
silverbricka som jag tänkte 
använda för att lägga upp min
”morot” på i midsommar.
 
Men brickan är ju toppen
att ställa blockljus på och
använda som adventstake,
eller ställa bakom en ljus-
stake så att ljuset reflekterar.
 
Eller som serveringsbricka
med bubbel glas på eller som
kakfat eller för kallskuret eller....
 
Ja, det finns massor av
användningsområden!
 
 
 
 
 
Sist men inte minst
ett litet grönt fat på fot,
jag har snöat in på grönt 
glas för tillfället.
 
Förutom detta så har vi
även klarat av all mat/dryck
shopping inför helgen, och
det känns skönt.
 
Men stugan får vänta tills
i morgon då maken jobbar 
sent och vädret inte är 
det bästa.
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: