Årets kulturstipendiat

https://isacsvanbergphotography.com/
 
 
Tidigare i våras hade
man möjlighet att nominera
årets kulturstipendiat här i
Dorotea.
 
Detta var något jag passade
på att göra, vilket jag då
bloggade om.
 
Och till min stora glädje
så utsågs den person jag
(och säkert fler med mig, då
han är en sjukt skicklig
fotograf!) nominerat!
 
Ett stort GRATTIS till
Isac Svanberg :-)
 
 
 
https://isacsvanbergphotography.com/
 
 
Är ni nyfikna på hans foton
så följ länken under de två fotona
i detta inlägg som jag lånat från
hans hemsida.
 
De går även att köpa via
 
Jag var inte på plats i
går då han fick sitt pris,
så jag hörde inte den fulla
motiveringen.
 
Men detta skrev jag när
jag nominerade honom:
 
"Jag skulle vilja nominera Isac Svanberg
för det fina arbete han gör som fotograf.
Hans naturfoton, och kanske framförallt
hans vackra bilderna av norrsken,
börjar bli allt mer uppmärksammade lokalt,
regionalt och även nationellt.  
Kultur är inte enbart det skrivna ordet, sång,
musik eller teater, utan även
gestaltning och bild i olika former och format
– och i det avseendet sticker verklige Isac
och hans bilder ut då de på ett förtjänstfullt
sätt visar på naturens skönhet och
årstidsväxlingarna genom välkomponerade bilder,
där han fångar färgsättningar och förmedlar
känslor och upplevelser. Ibland rent av magi!
Han är med sitt fotograferande en riktigt ambassadör
för Dorotea med omnejd och förtjänar ett
erkännande och uppmärksamhet för detta."
 
 



åsa säger

Såg igår att Isac var en vinnare och att Elina hade sjungit.
Ruskigt kreativa barn Micke & Kia har, väldans duktiga.
kram

2019-06-07 @ 17:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: