Fixat

 
 
Blev inget regn så 
vi åkte till stugan 
över dagen.
 
Lyx att så snabbt 
kunna ta sig dit!
 
Maken har mätt inför
kommande altan/trall
bygge och kikat på
var stugan måste 
hissas.
 
Jag har krattat och 
kärrat iväg 4-5 skottkärror
fulla med barr från vår 
uppgrusade tomt.
 
Dessutom har jag kikat
lite på hur jag ska lägga
upp det fortsatta målandet
av stugan.
 
 
 
 
Barnen fiskade och
Bogge hade flera hugg
och tappade en gädda 
precis invid land.
 
Vi såg även små grodor
och en massa larver och
fjärilar, värmen har fått 
växt och djurliv att 
explodera.
 
Jag testade även tempen
i sjön, badade dock inte
utan nöjde mig att plaska
med fötterna.
 
Och till lunch grillade 
vi korv med bröd.
 
Men nu är vi hemma igen
och jag borde förbereda
mig inför konferensen,
men vill varken fixa 
presentation eller
läsa papper i detta
fina väder...
 



Znogge säger

Vilken härlig helg ni har haft!

Kram

2019-06-09 @ 20:48:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Johanna säger

Så mysigt med en tripp till stugan!

Sv: Tack! Ja, det är så kul när man får resultat varje månad! Linus är galen i klänningar. Han slåss om Leijas & sina egna får jag knappt tvätta! En vän som bor i förra fyran jag sökte letar hus, så hoppas de hittar något snart, så jag kan söka deras lägenhet!

Ha det bra & sköt om dig! Kram kram

2019-06-10 @ 21:53:26
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
ansepanse säger

konstigt, konstigt
Jag var tvungen att gå "bakvägen" för att kunna komma till din blogg så att jag kan skriva kommentarer. Annars kommer jag till en jättekonstig bloggsida. Visserligen står inläggen där men annars ser det kalt ut och det går som sagt var inte att skriva några kommentarer. Jag har försökt flera gånger.
Vad härligt det ser ut när Bogge <3 står där och fiskar. De bästa av världar när barn får ha en sådan uppväxt med skog och natur alldeles inpå
massor av kramar till er alla <3

2019-06-11 @ 13:40:49
URL: http://www.kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: