Nytt men gammalt

 
 
Svärmor hade fått 
denna fina bordshållare
för kryddor av en vän.
 
Men hon tyckte den
passade bättre hos 
mig så nu står den
på mitt bord.
 
Tack 💚
 
 
 
 
 
Frågan är nu vilka
kryddor vi använder 
mest och som bör 
fylla behållarna?
 
En är nog för socker,
men ska fyllas med fling-
salt. Och den som är för
salt kanske ska få innehålla
någon vardagskrydda som
går till allt. Tips?
 
Tänkte först fylla på 
flaskorna med soja och
olja, men gör kanske
som Bogge föreslog 
och sätter en blomma
eller liknande i dem.
istället.
 
Eller så får den stå 
som den är och bara
vara fin!
 
 
 
 



Znogge säger

Flingsalt och svartpeppar hade det nog blivit här, om jag hade fyllt dem. Faktum är att jag tycker de är vackra tomma också.

Kram

2019-06-05 @ 18:11:30
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: