Älgmarodör och färgkaos

Klart det ska vara en
tupp under påskträdet, 
julbocken vägrade ju då
det inte var en gran ;-)
 
 
Besöket i stugan 
igår gjorde mig allt
annat än glad då en
älg betat av alla kvistar
på mitt äppelträd.
 
Dessutom är det 
bara att inse att jag
måste köpa annan 
färg och måla om
hela stugan :-(
 
Falusvart fungerade
inte utan det röda 
lyser igenom. Ser 
helt enkelt för 
hemskt ut!
 
Men, men, värdsliga 
saker trots allt som går
att åtgärda som tur är.
 
Dock lite surt med tanke
på den tid och pengar
som redan spenderats...
 
 
 
 



Åsa säger

Ni gick verkligen inte miste om något genom att strunta i Marknaden det var rätt värdelöst 😜 Möjligtvis kanske Svea hade tyckt det varit skoj att dansa med Elin... det car dansworkshop

2019-03-25 @ 13:03:53
Åsa säger

Och nu gick det för fort... skyller på mobilen 🤪
Trist med äppelträdet å färgen, helt galet att färgen inte täckte det röda.
Ska om en strax å ytterligare kaffekopp ☕️ Göra mig redo för ett besök på bibliotek samt hämta Elin, vi ska även handla lite... behövs mjölk.
Ha en så bra dag som möjligt å jag hoppas Holgers tapp är lätt att åtgärda🙏
Kram

2019-03-25 @ 13:07:27
Emma Engström säger

Hoppas det löser sig med färgen! Tråkigt att ni haft besök av älgen, men inget man kan göra åt direkt :(

Svar: Ja det löser sig säkert, var bara så sur och irriterad just då. Önskar dig en fin fredag och trevlig helg!
Therese Bjärstig

2019-03-25 @ 15:49:06
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Znogge säger

Men vilken otur :-( Även om det är världsliga saker så känns det ändå trist men tanke på tid och pengar som lagts ned. En hungrig älg är nog svårare att stoppa dock...

Kram och god måndag!

2019-03-25 @ 16:21:19
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Det positiva är väl att älgen tycker att du är en mycket snäll granne som bjuder på så goa saker.....
Har jag inte berättat för dej vad som hände med vårt nya äppelträd på T-myra..Det var det enda träd som hade frukt och de var 5 små röda och fina när jag var dit för att skörda lite grönt hem och jag tänkte att jag ska nog ta dom snart. 2 dagar senare när jag är där så finns inga äpplen kvar alls, mycket snopet. Och antingen var det en älg med 2 ben eller 4 ben som hade tagit dom, men jag såg inga spår efter mågon därför att det var så torrt och hårt i marken. Min Mor brukade säga "att man kan skratta med hela mun och halva aschlet" och man kan ju försöka se det positivt..

Kram!!

Svar: Ha ha det där lät mysko, kan det varit ett litet och lätt rådjur som var dit och tog dem månne, eller så en tvåbening med händer? I år äter du dem direkt då du ser att de mognat! KRAM
Therese Bjärstig

2019-03-25 @ 18:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: