Kombucha svamp sökes

Är det någon i närområdet
som har en kombucha svamp
(eller egentlige en bakterie/
jästkultur) att dela/sälja?
 
Det är lite roligt att allt (eller
i alla fall det mesta) kommer
åter med jämna mellanrum.
 
När jag var barn så gick svampen
under namnet ”Volgasvamp” och
jag minns hur mormor drack och 
vårdade sin under flera år.
 
Nu blir jag nyfiken att testa själv
tack vare Mandelmanns  :-)
 
Maila mig isf på [email protected]  
 
 



åsa/nalta norrland säger

Har absolut ingen aning om VAD Du pratar om...
Ha en fin onsdag, kram

2019-03-13 @ 07:36:51
åsa/nalta norrland säger

Var ju tvungen att googla och vad jag förstår så kan Du köpa kombucha svamp på hälsokostaffär... bodystore.com säljer tydligen något liknande... ja inte vet jag ;-) men som sagt googla är jag rätt bra på :D
kram

Svar: Tack för tips! <3
Therese Bjärstig

2019-03-13 @ 07:53:44
christin säger

Den finns att beställa på nätet!!! Jag har kollat, har haft den för många år sedan men minns inte att jag fixade den för någon annan.
Du kanske ska testa den svamp som växer på björkar, nu minns jag inte vad den heter men dyr är den 8-)). Den kan man väl göra mycket olika saker med.

Jag vill inte alls ha mera snö heller mera skare...

Kram!!

Svar: Då ska jag kolla upp nätet :-D Och ja, sprängticka kan man också dricka, har en hög i Ormsjön men näää bäskt tyckte jag det var. Det är väl så att tron många gånger kanske ger den största effekten... Och jag håller med, nu räcker det med snö, jag vill ha härlig skare istället! KRAMAR och trevlig helg <3
Therese Bjärstig

2019-03-13 @ 20:48:51
Mammsen säger

Jag såg det där när Marie höll på med svampen. I min värld såg det väldigt oätligt ut men så är jag lite som jag är. Tror nye att jag klarar av sådant som måste skötas om hela tiden, surdeg, blommor, tur att barnen klarar sig ;-) Hoppas du hittar en och kan berätta lite mera.

2019-03-14 @ 12:23:06
URL: http://mammsen.wordpress.com
Linda säger

Jag fick en av min syster för ett par jular sen. Den luktade ve och fasa och efter några veckors stinkande i garaget ansåg jag att den hade dött. Och hade den inte det så dödade jag den. Ut i skogen med den. Usch. Skulle aldirg i livet provsmakat detta.

2019-03-15 @ 12:44:25
URL: http://www.candygirl.nu/
christin säger

Fredagens "go kväll" handlar om denna svamp!!!!!! Kolla på SVT play...

Kram!!

Svar: Ska definitivt kolla det nu när jag har betat av veckans måsten och känner lugnet sänka sig - tack för tips! <3
Therese Bjärstig

2019-03-15 @ 19:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: