Mot bättre vetande

 
 
 
Så har jag idag bokat
flyg till Stockholm för
ett uppdrag i Maj.
 
Det brukar ju som 
ni vet gå sisådär när
jag är ute å flyger...
 
Och med tanke på 
den flygshaming som
råder kompenserar jag
med att ställa kvasten i
påsk och hoppar
flygturen till Blåkulla.
 
Jag kör tvåtaktare istället,
fast det vete katten hur klimat-
smart det är 🙈😜🐈🧙🏻‍♀️
 
 



Jessica Högberg säger

Inte helt säker på att tvåtaktarn kompenserar flyget helt... haha

2019-03-26 @ 18:26:35
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
znogge säger

Jag läste någonstans att det är 100 stora företag som står för 90% av miljöproblematiken och att våra flygresor varken gör från eller till utan fokus måste ligga på rätt problem. Om det stämmer vet jag inte...

Kram

Svar: Det låter nog inte helt otroligt, men vi översköljs av förenklade budskap i media så det är inte lätt att sortera och veta vad som är rätt och riktigt måste jag erkänna trots att jag är forskare, van att anlägga kritisk tänk och källkritik...
Therese Bjärstig

2019-03-26 @ 20:35:02
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Smart ändå, och jag kommer att göra som du! Ska åka snöskoter i Björnrike vid påsk, om det finns någon snö kvar där då, ha ha! Och så kör vi elbil upp så lite kompenserar jag för att jag kommer att åka till lite mer avlägsna destinationer med flyg längre fram i vår.
Hade lite problem att kommentera hos dig tidigare idag, och till slut kom jag inte ens in på din blogg. Vet inte om du haft några kända problem?
Kram

2019-03-26 @ 21:05:43
URL: http://www.popprinsessan.se
åsa/nalta norrland säger

Lite avundsjuk är jag på Dig... en sån retromaskin vill ju jag med ha :)
kram

Svar: Ha ha ja, jag/vi har ju lyckan att ha skoterns hela utveckling på gården, denna, min och så makens som är rätt ny. Och ser man till komforten så vinner nog hans, men som sagt denna är ju kult! :-)
Therese Bjärstig

2019-03-27 @ 07:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: